مقالات

بازار عمده خرما

بازار عمده خرما قیمت خرید انواع خرما مضافتی dates market bazaar wholesale mazafati

بازار خرید خرما در ایران:

کشور ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در جهان است. ایران حدود 240 هزار هکتار سطح زیر کشت نخل خرما دارد که همین امر آن را به یکی از مراکز خرید و صادرات خرما تبدیل کرده است.ایران جزو سه کشور اول تولید کننده خرما در جهان محسوب می شود.تولید سالیانه انواع خرما در ایران به بیش از یک میلیون تن می رسد.

قیمت خرما مضافتی بازار بم عمده صادرات پیارم nuts bazaar dates mazafati wholesale bulk price kernelo

تولید خرما فقط در نواحی گرم و نیمه خشک امکان پذیر است.و کشور ما با داشتن این نواحی یکی از قطب های فروش خرما در جهان است.طبق مستندات قدیمی کشت خرما در ایران قدمتی بیش از 3 هزار ساله دارد. از دیر باز افراد زیادی در استانهای جنوبی و شرقی در زمینه کاشت، خرید و فروش خرما مشغول به کار هستند. تجارت ، خرید ، فروش و صادرات خرما فعالیت پرسودی است و کشور ایران مزیت رقابتی فراوانی در این بخش داراست.

امروزه با ایجاد سردخانه ها و کارگاههای سورتینگ در کنار نخلستانها صنعت بسته بندی خرما وارد مرحله جدیدی شده است و تولیدکنندگان سعی می کنند محصول خود را بدون واسطه به بازار های داخلی و خارجی عرضه نمایند.

چرا بازار خرما پررونق است؟

خرما  به علت ارزش غذایی بالا برای کسانی که بدنبال یک خوراکی سالم هستند همیشه جذاب بوده و بازار خرید و فروش پررونقی در ایران و کشورهای مختلف دارد.میوه خرما دارای قند طبیعی است و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، فیبر، مس، منگنز و همچنین ویتامین های مختلف است که برای ضعف بدن و بویژه کم خونی و فقر آهن خیلی مفید است.

مردم تمایل به خرید خرما دارند چون خرما به افزایش سلامت قلب و  کاهش ابتلا به سرطان کمک می کند.کاهش کلسترول و  تقویت سیستم گوارشی از دیگر فواید خرما است.

بازار خرید و فروش خرما در بعضی از فصلها و ماهها مانند ماه رمضان بسیار پرسود است بطوریکه می توان گفت  فروش و خرید  خرما در کشورهای مسلمان در این ماه صعودی است.فصل های سرد مانند پاییز و زمستان اوج فروش خرما در بازار ها است بدلیل اینکه مصرف خرما در سرما به بدن گرما می بخشد و دستگاه ایمنی بدن را در مقابل ویروس ها و میکروب های سرماخوردگی تقویت می کند.

امروزه بسته بندی خرما صنعت روبه رشدی در کشورهای خرما پرور است و مردم ترجیح می دهند خرما را بسته بندی شده خرید کنند.

kernelo zahidi dates nutskala bazaar wholesale price خرما زاهدی صادراتی کرنلو ناتس کالا بازار عمده قیمت

صادرات خرما به بازارهای بین المللی:

بازار خرما در عرصه های بین المللی هم بسیار رقابتی و پرسود است. هرسال بخش زیادی از تولیدات این محصول به سراسر دنیا و کشورهایی مانند هند ،روسیه، فنلاند ، هلند ، آلمان ، انگلستان و حتی کشورهای عربی صادر می شود. کشورهای مسلمان آسیای شرقی مانند مالزی و اندونزی با جمعیت بالای خود بازار بسیار خوبی برای خرما محسوب می شود و جدیدا جزو بازار های جدید خرمای ایران قرار گرفته است.

شایان ذکر است مهمترین عاملی که خریداران را به خرید خرما ترغیب می کند نوع خرما و بسته بندی آن است. به عنوان مثال خرمای مجول و پیارم جزو لوکس ترین خرما ها محسوب می شوند و در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی طرفدار زیادی دارند.

قیمت خرید خرما پیارم کرنلو maryami dates price

قیمت خرما نیز فاکتور تاثیرگذاری برای خریداران است و بعضی از کشورها بازار خوبی برای خرماهای ارزانتر مانند مضافتی ، کبکاب ، سایر یا استعمران هستند. بازار خرما هند از جمله این بازارهاست.

خرماهای نیمه خشک بدلیل ماندگاری بالا نیز مزیت رقابتی جدیدی خلق کرده اند و مشتریان خارجی زیادی دارند. به عنوان مثال خرما ربی ، خاصویی ریزه ، پیارم و زاهدی بسیار پرطرفدار و در سالهای اخیر بازار مشتری پسندی کسب کرده اند.

قیمت خرید فروش بازار خرما ناتس کالا کرنلو پیارم زاهدی مجول کبکاب خاصویی ربی مضافتی iran date bazaar wholesale price mazafati

عوامل موثر در قیمت خرما:

انواع مختلف خرما در ایران کشت می شود، خرماهایی مانند مضافتی، زاهدی، پیارم ،خاصویی، کبکاب، شاهانی، ربی نمونه هایی از خرماهای مرغوب با قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی است. خرماهای گوناگون با قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد.

اصولا قیمت گذاری خرما ها بر اساس ماندگاری ، بازار مصرف ، مزه و طعم خرما و ظرفیت تولید آن در بازار تنظیم می شود. مثلا خرماهای تازه و اصطلاحا با مقدار رطوبت بالا به دلیل ماندگاری پایین .با نیاز مبرم به امکانات سردخانه ای باید زود به فروش رسیده و بدست مصرف کننده برسند. خرما مضافتی از این گونه ها است که معمولا به دلیل ظرفیت بالای تولید در ایران ، دارای قیمت پایینتری نسبت به خرماهای نیمه خشک است.

معمولا قیمت خرما در فصل های برداشت پایینتر است و چنانچه به سردخانه منتقل شوند قیمت آنها کمی افزایش می یابد. معمولا خریداران عمده خرما در فصل برداشت خرید های سنگینی انجام داده و محصول را برای فصول سرد سال نگهداری و با حاشیه سود بیشتر آن را به مصرف کننده عرضه می کنند.

 برای خرید انواع خرما در فروشگاه اینترنتی ناتس کالا (کلیک کن)

بازار انواع خرما کرنلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *