سبزی خشک

شوید خشک عمده

بازار خرید عمده شوید خشک صادراتی با قیمت سبزیجات خشک کرنلو ناتس کالا dried dill wholesale price market bazaar

شوید خشک

شوید یکی از سبزی های معطر پرمصرف است که در پخت بسیاری از غذاها ، سالادها از آن استفاده می شود. این گیاه که معمولا بلندی آن بین 30 تا 100 سانتی متر دارد و از نظر تاریخی در جنوب و غرب آسیا کشت میشده است. اما هم اکنون در بیشتر مناطق چین، جنوب اروپا، ایران، مصر و ایالات متحده آمریکا کاشته می شود.به دلیل بازار مصرف پرونق شوید این گیاه سطح زیر کشت بالایی داشته و عمده مصرف آن در صنایع غذایی و دارویی است.کاربرد وسیع شوید در سراسر دنیا باعث شده در بازار خرید و فروش سبزیجات خشک نیز این گیاه سهم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

گیاه شوید

زمان کاشت شوید پس از فصل زمستان و زمانی است که دمای هوا به بالاتر از 15 درجه سانتی گراد برسد. روش کاشت شوید یا بصورت استفاده بذر بصورت مستقیم در زمین یا استفاده از نشا گیاه شوید می باشد. دمای مناسب برای جوانه زندن شوید 15 تا 21 درجه سانتی گراد بوده و باید زمان نشا زدن خاک خیلی خیس و مرطوب نباشد.

                                                                                             دانه شوید

خواص شوید:

گیاه شوید دارای ویتامین ها، مواد معدنی و حتی آنتی اکسیدان است. کاربرد متنوع این محصول در بازار سبزیجات باعث شده در فصول سرد سال شوید خشک جایگزین شوید تازه شود، قیمت شوید تازه و خشک شده نوسان زیادی داشته و متفاوت می باشند.گیاه شوید در فصلهای گرم سال بصورت تازه ودر فصول سرد بصورت خشک شده استفاده می گردد. شوید خشک ماندگاری بالایی داشته و در بسیاری از غذاها، ترشی ها ، سالاد و دسر ها کاربرد دارد. استفاده از عصاره این گیاه در صنایع طبی و دارویی از دیگر کاربرد های آن می باشد.

                                                                                               روغن شوید

مواد معدنی موجود در صد گرم شوید:


کلسیم ۲۰۸ میلی‌گرم
آهن ۶٫۶ میلی‌گرم
منیزیم ۵۵ میلی‌گرم
منگنز ۱٫۳ میلی‌گرم
فسفر ۶۶ میلی‌گرم
پتاسیم ۷۳۸ میلی‌گرم
سدیم ۶۱ میلی‌گرم
روی ۰٫۹ میلی‌گرم

 

ویتامین های موجود در شوید:

ویتامین آ ۷۷۱۷
ویتامین بی 1 ۰٫۱ میلی‌گرم
ویتامین بی 2 ۰٫۳ میلی‌گرم
نیاسین (B۳) ۱٫۶ میلی‌گرم
پانتوتنیک اسید (B۵) ۰٫۴ میلی‌گرم
ویتامین ب۶ ۰٫۲ میلی‌گرم
فولیک (B۹) ۱۵۰ میکروگرم
ویتامین ث 85 میلی‌گرم

 

 



تولید شوید در ایران:

استانهای مرکزی ایران مانند اصفهان ، مرکزی وقم ، استانهای شمالی مانند مازندران ، استانهای جنوبی مانند خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر وفارس از مناطق تولید شوید عمده کشور می باشند.

                                                                                                  مزرعه شوید

قیمت شوید خشک:

نوع شوید ، رنگ ، منطقه کشت و تازگی آن تاثیر بسیاری بر روی قیمت تمام شده محصول دارد، همچنین خرید محصول بصورت عمده باعث کاهش قیمت محصول شده و معمولا برای کسانی که در صنعت سبزیجات خشک فعالند قیمت خرید عمده شوید مرقوم به صرفه می باشد.

شوید های خشک شده به شکلهای متفاوت به بازار عرضه می شوند ، معمولا شاخه گیاه شوید اگر در زمان خشک شده شکسته و خرد نشود با نام شوید پفکی و با قیمت بالاتری بفروش می رسند. شوید های خشک خرد شده به میزان بوجاری شدن و گرفتن چوب ساقه های آن در بازار با قیمت های مناسبتر بفروش می رسند.

شوید خشک بصورت پودر شده که بدون چوب ساقه می باشند از جمله انواع شوید خشک موجود در بازار سبزیجات خشک است.

                                                                                         شوید خشک پفکی

بازار شوید خشک عمده:

بازار شوید خشک در جهان مانند بازارهای داخل کشور بسیار پرونق و فعال بوده و هر سال خریداران زیادی به دنبال شوید خشک شده مرغوب و با قیمت مناسب می گردند. کشورهای با آب و هوای گرم معمولا حجم بالایی از تولید این محصول را به خود اختصاص می دهند. در سالهای اخیر صادرات این گیاه چه بصورت تازه و خشک شده دچار تغییرات زیادی شده است.

به عنوان مثال ترکیه در جایگاه اول صادرکنندگان این گیاه است و عمده صادرات آن به کشور ایالات متحده آمریکا است.هند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیاهان و ادویه نیز در رده دوم صادرات و چین و آلمان در رده های بعدی قرار دارند.

                                                                                           صادرکنندگان عمده شوید

برای صادرات سبزیجات خشک نیاز به رعایت اصولی است که خریداران عمده از فروشنده درخواست می کنند ، این موارد شامل گواهی آنالیز محصول از نظر کنترل سموم آفت کش در زمان کشت محصول ، شستشو و ضدعفونی کردن محصول قبل از خشک کردن ، سورت و بوجاری شدن محصول و در نهایت نوع بسته بندی سبزیجات خشک می باشند. کشور ایران با آب وهوا و اقلیم مناسب بستر مناسبی جهت تولید و صادرات انواع سبزیجات و گیاهان دارویی دارد.

                                                                                 نمونه شوید بسته بندی شده







                                                                                 بازار سبزی خشک (کلیک کنید)
ترکیب انواع سبزی خشک کرنلو ناتس کالا قیمت خرید عمده سبزیجات خشک شوید نعنا اسفناج شنبلیله ترخون گشنیز


برای خرید شوید خشک عمده برای صادرات و بازارهای داخلی با تیم ما تماس بگیرید.

989023771052

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *